1402,05,21

وزیر صمت: موافق تنظیم بازار با عوامل دستوری نیستم

عباس علی آبادی اظهارداشت: معمولا حواشی زیادی برای این وزارتخانه درست می‌کنند که باعث می‌شود کمتر وزرا بتوانند به موضوعات اصلی برسند اما باید حواس همه را جمع کنیم تا روی موضوعات اصلی کار کنند.

به گزارش روابط عمومی انجمن نوردکاران فولادی ایران به نقل از فولادبان، عباس علی آبادی اظهارداشت: معمولا حواشی زیادی برای این وزارتخانه درست می‌کنند که باعث می‌شود کمتر وزرا بتوانند به موضوعات اصلی برسند اما باید حواس همه را جمع کنیم تا روی موضوعات اصلی کار کنند.

وی با بیان اینکه شرایط به قدر کافی برای کار کردن سخت هست و نباید به سمت حاشیه حرکت کنیم، گفت: سعی می‌کنیم در دوره جاری چند کار خوب انجام دهیم. مهم‌ترین کار باید این باشد که صنایع را به سمت کیفیت هدایت و با دنیا رقابت پذیر کنیم. پس هدف اول توسعه صادرات است و باید به این بخش کمک کنیم.

علی آبادی افزود: در این راستا، دیپلماسی اقتصادی باید فعال، بازار هدف مشخص و زمینه صادرات فراهم شود. همچنین باید استاندارهای کشورهای هدف را بشناسیم و خودمان را با آن‌ها تطبیق بدهیم تا بتوانیم رقابت کنیم.

وی با بیان اینکه بازار چهار مولفه شامل تولید، واردات، مصرف و صادرات دارد، گفت: اگر لازم باشد باید برای تنظیم بازار واردات هم داشته باشیم. به طور کلی باید بازار را با عوامل خودش مثل واردات، صادرات تنظیم کرد و نه با عوامل دستوری. موافق قیمت گذاری دستوری نیستم.

لینک کوتاه : https://irsra.ir/?p=1376

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌ها

نوشته‌های تازه