1402,09,18

چالش‌های برقی و گازی برای فولادی‌های یزد

رئیس اتحادیه آهن فروشان استان یزد بیان کرد: واحدهای فولادسازی، یک فصل از تولید خود را، یک ماه و نیم در تابستان را به دلیل قطعی برق و یک و ماه نیم را به خاطر قطعی گاز در زمستان از دست می‌‌‌دهند.

به گزارش روابط عمومی انجمن نوردکاران فولادی ایران به نقل از رسانه توسعه ۲۴؛ محمدصادق مدرسی در خصوص وضعیت گاز فولادی‌ها در زمستان سال جاری مطرح کرد: چنانچه زمستان سرد و پر برف وبارندگی در پیش باشد، طبق معمول اولین جایی که ضربه می‌بیند، کارخانجات تولیدی مصرف کننده گاز هستند؛ مگر اینکه کارخانه‌ها برای مصرف زمستان خود سرمایه گذاری وبرنامه ریزی مدونی انجام داده باشند. البته چنین برنامه‌ای را تمامی صنایع گاز سوز باید داشته باشند تا با سردشدن هوا نیاز روزانه گاز خود را تامین کنند.

وی ادامه داد: فولادسازان به محض عبور از فصل تابستان و چالش تامین برق، در زمستان با چالش تامین گاز روبه‌‌‌رو می‌‌‌شوند. واحدهای فولادسازی، حدود یک ماه و نیم در تابستان را به دلیل قطعی برق تولید را از دست می‌‌‌دهند و اگر یک و ماه نیم را به قطعی گاز بگذرانند، یعنی در طول سال، یک فصل از تولید خود را از دست می‌‌‌دهند.

رئیس اتحادیه آهن فروشان استان یزد گفت: دولت می‌‌‌تواند بخش خانگی را که بیشترین میزان مصرف گاز را به خود اختصاص داده، مدیریت کند و بهره‌‌‌وری در این حوزه را افزایش دهد.

مدرسی با اشاره به اخباری درباره ارائه محصول میان تقطیر با قیمت گاز به صنایع افزود: در صورتی که تولید کننده‌ای قصد داشته باشد به جای گاز، محصولات میان تقطیر مصرف کند، باید سیستم خود را از قبل با آن مطابق کند که بنظر می‌رسد مستلزم هزینه بیشتری خواهد بود.

لینک کوتاه : https://irsra.ir/?p=2671

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌ها

نوشته‌های تازه